Friday, April 8, 2011

Cara Khayrany Pakai Selendang v1



Apa yang anda perlukan :

1.Selendang (www.aweknona.blogspot.com)
2.Anak tudung
2.Peniti

Caranya :

1.Bahagikan selendang kepada 2 bahagian (pendek|panjang), ambil bahagian yang pendek sedikit dah pinkan seperti gambar di bawah

2. Selepas anda pinkan,tarik bahagian selendang yang panjang tueh lilit ke atas kepala seperti gambar di bawah

3. Kemudian, ambil bahagian selendang yang berjurai tueh lilit kan dia ke dalam selendang


4. Selepas lilit ke dalam selendang, inilah hasilnya



-------------------------------------------------------------------------

// If tak lilit,juz pinkan pun boleh, hasilnya seperti pic di bawah (ikut keselesaan masingmasing) ^__^


//Selamat mencuba semua,sebarang pertanyaan bolehlah post kat sini.

11 comments:

Puteri Qis Balqis said...

maceh coz ajar...dengar juga awak suara sy yg diluahkan didlm blog awak..huuhuawak2 plak...dtg la blog saya

rara pinkkissh said...

heheheheh buat tutorial pon ada picca kydd.cayalah kydd =) tingin nk cubet2 pp dye.

Yanie Aki said...

tantekkkkk... kite sukeeee

Sheeda S. A. said...

I love this style! ;)

Atikah saleh aKa Yun Yun said...

hehe leh la try style kak k.kai... :)

dyansayangidris said...

tq kak kai....
rupenye same je dgn dyan pekai shawl...
tp nape ka kai nye cantik je....
ermmm.....ni sbb org nye cun...
tq tq tq...

Fatin Fashilin said...

gojes lah ibu kydd nih...kalaw dapat baby girl msti cantik n super duper comel mcm kydd.

Simple Me♥ said...

Love this style. Thnx :)

deena awanis said...

cantik..suka tengok khai pakai scarf..i skrg dah kuburkan sumer scarf kalau kuar ngn Rafique..sbb rafique suka tarik..=(

cik hani said...

akak, style ni mudah x nampak rambut kt celah telinga??

kalu byk pusing risau tkt nampk anak rambut yg kt telinga tu??

cik senah said...

love it....! thanks for sharing.. :)