Wednesday, October 23, 2013

Rumahku Tempat Permainan Anakku ;p

Dah cukuplah belikan mainan untuk anak, bak kata Abahnya penuh rumah dengan toys anak. Tapi apa boleh buat biasalah dah ada anak mestilah ada toys kan. Kesian pula kat diaorang kalau takde apa nak main walaupun diaorang hanya main untuk beberapa minit je 'budak kan cepat boring'. Toys yang ada ni ada yang kai dan suami beli, hadiah yang kawan2 bagi time datang melawat AkydAlee baru dilahirkan dulu, hadiah birthday kyd time 1y n hadiah AkydAlee baru2 ni. Kumpul2 jadi banyak lah kan hehehe. Tu pun ada lagi dalam box dekat kabinet ruang main ke dua diaorang & ada yang dah simpan dalam kotak balik hehe.

Birthday AkydAlee hari tu, kai hadiahkan diaorang tent. Beli dekat Ikea RM49.90. Kai beli sebab sebelum ni selalu sangat ambil selimut lah bantal lah buat tent. Budak2 kreatif kan ;p. Akyd paling xcited bila dia buka hadiah yang kai bagi tu 'ibu ibu ibu tent, i luv tent'. hahahahahahhaa mmg tau pun kyd confirm suka punya. Alee kecil lagi dia pun happy bila tgk abang dia happy. Kai dan suami dah bincang nak cat bilik main diaorang tu, nak tukar kipas dll. Bagi selesa sikit, tgu lah ada rezeki lebih buat sikit2.

Toys fav Akyd sekarang dah tentunya Thomas & friends :).

Tips supaya anak tak bosan main toys

-Simpan balik toys dalam kotak, nnt kalau dia dah boring dgn toys yg ada buka je yang kita simpan dalam kotak tu. Confirm anak akan xcited sangat ;p















ok jumpa next entri.

//rumah korang pun mesti macam ni jugak kan. Ntah2 lagi penuh hehee ;)

8 comments:

PetakBunga said...

budak tengah nak membesar...
mainan la kreativiti mereka.

iietamalek said...

amboi banyaknyer mainan die. teringin nak buat satu bilik khas untuk bermain. tapi kena tunggulah duk rumah sendiri.hehe

MeLyssa NaDiea MRY said...

mereka comelllllllllllllllll

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

salam ziarah dan salam kenal..best baca entry ni..nk tnya kat mn beli mainan alphabet yg besar2 tu..dh lama cr tapi x jumpa2..jmput ke blog sy juga :)

ddjfr said...

rumah dd pun bersepah dengan mainan.sebakul besar tu,penuh mainan budak budak ni je.dengan beli drawer lagi..banyak gila.siap ada yang sorok bawah katil lagi.

tp seronok tengok playmart akydd tu.eh betul ke?yang macam karpet tu.dd suka sangat.beli kat mana ek>siap ada jalan..mesti rifdi suka.

Khayrany Fadzlyny Hussin said...

yup betul tu

Khayrany Fadzlyny Hussin said...

dd : hahahaha biasa ler tueh kata ada anak mmg ler bersepah. bersepah mainan takpe ;p. tu beli dekat ikea

Khayrany Fadzlyny Hussin said...

iieta : nanti buat k hehe
melysa : tq
mardhatillah : beli dekat kedai toys the curve