Tuesday, January 31, 2012

Nasi Beriani Hameediyah Penang



Cuti raya cina Kai sekeluarga ke Kedah meraikan sepupu suami yang berkahwin pada 20/1 dan terus ke Penang bercuti bersama kakcik n kakteh. Nasiblah kai gerak ke Utara hari biasa,jika kai ke Utara hari Sabtu mesti kai sekeluarga akan menempuh jem ohww tidak. Adik-adik kai ke Penang mengambil masa hampir 10 jam dari KL, fuh!!!!! hehehehe. Jika korang ke Penang singgahlah makan nasi beriani Hameediyah memang terbaik,sedap hingga menjilat hari. Harga dia taklah mahal sangatpun kira berbaloilah. Kat sini kai tulis harga, untuk Nasi beriani ayam goreng RM8.50, nasi beriani kambing RM9.50 n nasi beriani ayam madu RM10.00. Kalau nak tambah papadom RM2.00. Time sampai sini Akyd tido nyenyak kekekek, so dapatlah menikmati nasi beriani dengan sopan santun hahah kalau tak kena makan laju-laju. Kalau dah anak macam tu la. Akyd bangun bila kai dah selesai makan, TQ anakku sayang hehehee.





nasi beriani ayam goreng, ayam madu n kambing

licin ok hahaha


kyd tgh mamai lagik






2 comments:

melyssa_nadiea said...

Kat penang ni ade lg 1 kedai yg sedap sgt kari dia..nak kata ke arah melayu pun x nak kata mamak pun x..tp owner dia mamak..kat area Bayan Lepas..Kawan2 Mell yang datang penang mmg sah2 akan ajak g kedai tu..ala2 nasi kandar gak..tp mmg terbaekkk!!!

faiz adenan said...

Kedai tue namanya, cergas cafe, 5minit dari penang airport bayan lepas...
the speciality dia ayam goreng, kari ikan , sotong kering sambal, daging cincang..